Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Informacje o dostępności

Informacja dla osób ze szczególnymi potrzebami

Budynki urzędu są częściowo dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Przed budynkiem od ulicy Plac Wolności 3 są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Przed wejściem do obu budynku znajduje się podjazd dla wózków oraz schody z poręczami. Po lewej stronie drzwi wejściowych znajduje się dzwonek z sygnalizacją dźwiękową, który przywołuje pracownika urzędu. Drzwi wejściowe do budynku i korytarze są odpowiednio szerokie dla osób na wózkach. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się na parterze. W związku z tym, że w budynku przy Placu Wolności 3 nie ma windy osoby z niepełnosprawnościami są obsługiwane na parterze - w Biurze Obsługi Klienta.


Biuro wyposażone jest w stanowiskową pętlę indukcyjną, tablety do komunikacji alternatywnej i wspomagającej AAC, lupę, ramkę do składania podpisu, stanowisko komputerowe dla klienta z dostosowaniem klawiatury i myszki do potrzeb osób słabowidzących lub z ograniczonym zakresem ruchów dłoni. Ponadto w biurze podatkowym (II piętro, pokój 25) znajduje się również stanowiskowa pętla indukcyjna.

Niedaleko budynku przy ulicy Plac Wolności 1 znajdują się miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Przed wejściem do budynku znajduje się podjazd dla wózków oraz schody z poręczami. Po lewej stronie drzwi wejściowych znajduje się dzwonek z sygnalizacją dźwiękową, który przywołuje pracownika urzędu. Drzwi wejściowe do budynku i korytarze są odpowiednio szerokie dla osób na wózkach. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze. W budynku znajduje się winda obsługująca 1 piętro.

W biurze dowodów osobistych znajduje się stanowiskowa pętla indukcyjna oraz lupa.

Budynek urzędu przy Placu Wolności 2

Na wprost wejścia do budynku przy ulicy Plac Wolności 2 znajduje się parking z  miejscami parkingowymi dla osób z niepełnosprawnościami. Przed wejściem do budynku znajdują się trzy schody. Po obu stronach schodów znajdują się szerokie, betonowe kolumny. Po wejściu po schodach, w odległości metra od ich końca znajduje się wejście do urzędu. Po przejściu przez drzwi dociera się do przedsionka, z którego można wejść w górę na piętro, gdzie mieszczą się wydziały urzędu lub można zejść w dół (schody są po prawej stronie), gdzie mieści się sala konferencyjna. Schody prowadzące w górę mają 9 stopni i znajdują się w odległości 2 metrów od wejścia. Zlokalizowane są po lewej stronie od drzwi wejściowych. Schody prowadzące w dół mają 8 stopni i znajdują się w odległości niespełna trzech metrów od wejścia po prawej stronie.

Drzwi wejściowe do budynku i korytarze są odpowiednio szerokie. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze. W budynku nie ma windy.

W jednym z biur podatkowych (pokój nr 9) znajduje się stanowiskowa pętla indukcyjna.

W budynkach Urzędu Miejskiego w Olecku (przy Placu Wolności 3, Placu Wolności 2 i Placu Wolności 1) zamontowany został system TOTUPOINT ułatwiający dostęp osobom niewidomym i słabowidzącym. System składa się z:

  • zamontowanych znaczników nad drzwiami wejściowymi, które emitują komunikat głosowy dostępny dla osób korzystających z systemu, zawierający informacje niezbędne dla osoby odwiedzającej (opis wejścia do budynku, toaleta dostępna, piętra);
  • aplikacji mobilnej - kiedy osoba korzystająca z aplikacji zbliża się do konkretnego miejsca, znacznik informuje ją sygnałem dźwiękowym o dotarciu na miejsce. Aplikacja daje także możliwość zapoznania się z informacją tekstową udostępnianą przez znacznik. Aplikacja jest bezpłatna - do pobrania w Google Play lub App Store.

W salach konferencyjnych w budynkach Urzędu Miejskiego w Olecku (przy Placu Wolności 3 i Placu Wolności 2)  wdrożyliśmy system FM, który pomaga lepiej słyszeć osobom z niedosłuchem.

Kontakt z pracownikami Urzędu

Żeby załatwić sprawy w Urzędzie osoby z niepełnosprawnościami mogą:

1. Napisać pismo i wysłać je na adres: Urząd Miejski w Olecku, Plac Wolności 3, 19-400 Olecko,
2. Przynieść pismo do Biura Obsługi Klienta, które mieści się na parterze budynku przy Placu Wolności 3.
3. Napisać pismo i wysłać na adres e-mail: um@olecko.eu.
lub poprzez system elektronicznej skrzynki podawczej platformy ePUAP.  Pamiętaj, że musisz pismo podpisać w sposób cyfrowy - profilem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym. Informacje na temat elektronicznego składania pism
4. Zadzwonić na numer 87 520 21 68.
5. Przyjść do urzędu i spotkać się z pracownikami w poniedziałek w godzinach 8.00-16.00, od wtorku do piątku w godzinach 7.30-15.30,
6. Osoby głuche i słabosłyszące mogą także kontaktować się z pracownikami on – line lub na spotkaniu w urzędzie z udziałem tłumacza (trzeba się wtedy umówić poprzez złożenie wniosku). Wniosek może być złożony:

- w formie papierowej (wysłany pocztą do urzędu, złożony w Biurze Obsługi Klienta);
- w formie wniosku wysłanego na adres e-mail um@olecko.eu
- w formie wniosku nagranego w postaci filmu w Polskim Języku Migowym i przesłanego na adres e-mail um@olecko.eu

Informacja o Gminie Olecko i zakresie działalności Urzędu Miejskiego w Olecku w formie nagrania z tłumaczem języka migowego:

Załączniki:
DOCXUrząd Miejski w Olecku tekst łatwy do czytania.docx (1,36MB)
PDFUrząd Miejski w Olecku tekst łatwy do czytania.pdf (1,36MB)
DOCXUrząd Miejski w Olecku w tekście odczytywalnym maszynowo.docx (19,94KB)
PDFUrząd Miejski w Olecku w tekście odczytywalnym maszynowo.pdf (229,15KB)

PDFFormularz wniosku o zapewnienie dostepności-wersja do wypełnienia odręcznie.pdf (51,29KB)

DOCXFormularz wniosku o zapewnienie dostępności - wersja dostępna cyfrowo.docx (34,73KB)

PDFFormularz wniosku o zapewnienie dostępności.pdf (370,38KB)

PDFinstrukcja Jak wypełnić wniosek o zapewnienie dostępności.pdf (29,66KB)