Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego

Miejsce:

Urząd Stanu Cywilnego

Plac Wolności 1, 19-400 Olecko

Numer pokoju: 2 

Numer telefonu: 87 520 32 65
Wymagane dokumenty:

1. Formularz zgłoszenia wymeldowania z pobytu stałego lub zgłoszenia wymeldowania z pobytu czasowego.

2. Do wglądu – dokument tożsamości.

Jeżeli jesteś właścicielem lub dysponujesz tytułem prawnym do lokalu możesz wystąpić do Burmistrza z wnioskiem o wymeldowanie osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się.
W takim przypadku powinieneś złożyć:

  • wniosek o wymeldowanie, zawierający dane osoby podlegającej wymeldowaniu wraz z uzasadnieniem,
  • kopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu: wypis z księgi wieczystej, umowę cywilno-prawną, decyzję administracyjną, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.
Sposób załatwienia sprawy:

Wymeldowanie z pobytu stałego lub z pobytu czasowego.

Opłaty:

Czynność jest wolna od opłat.

W przypadku złożenia wniosku o wymeldowanie opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej wynosi 10,00 zł .

Opłatę skarbową można uiścić bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Olecku, Plac Wolności 1 lub Plac Wolności 3 albo przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Olecku numer 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117.

Czas załatwienia sprawy:

Niezwłocznie.

W przypadku wymeldowania w drodze decyzji administracyjnej - nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 2 miesięcy. Termin ten może zostać przedłużony, jednakże organ obowiązany jest w takim przypadku zawiadomić strony o niezałatwieniu sprawy w terminie i wyznaczyć nowy termin jej załatwienia.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji możesz się odwołać do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem Burmistrza Olecka w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności.

2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej.

3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego.

4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 roku w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego.

Inne informacje:

Możesz wymeldować się osobiście lub może to zrobić w twoim imieniu pełnomocnik. Pełnomocnictwa możesz mu udzielić wyłącznie na piśmie. 

Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny wymeldowują z pobytu stałego osoby, które:

  • nie mają zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13 lat),
  • mają ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13 do 18 lat).

Zgłoszenie zgonu, dokonane w Urzędzie Stanu Cywilnego zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej.

Druki:

Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego

Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego