Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Zameldowanie na pobyt stały cudzoziemców

Miejsce:

Urząd Stanu Cywilnego

Plac Wolności 1, 19-400 Olecko

Numer pokoju: 2 

Numer telefonu: 87 520 32 65
Wymagane dokumenty:

1. Formularz zgłoszenia pobytu stałego zawierający potwierdzenie faktu pobytu dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.

2. Do wglądu - dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, na przykład umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.

3. Inne dokumenty w zależności od twojego statusu.

Jeżeli nie jesteś obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej albo państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) powinieneś przedstawić:

  1. ważny dokument podróży;
  2. jeden z następujących dokumentów:
  • karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, zgody na pobyt ze względów humanitarnych, ochrony uzupełniającej albo nadaniem statusu uchodźcy w Polsce,
  • zgoda na pobyt tolerowany,
  • zezwolenie na pobyt stały,
  • zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej,
  • decyzja o nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej, udzieleniu w Rzeczypospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej, zgody na pobyt ze względów humanitarnych albo zgody na pobyt tolerowany.

Jeżeli jesteś członkiem rodziny obywatela niebędącego obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej albo obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) powinieneś przedstawić ważny dokument podróży oraz jeden z poniżej wymienionych dokumentów:

  1. ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej,
  2. ważną kartę pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej.

Jeżeli jesteś obywatelem Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej powinieneś przedstawić ważne zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu albo ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu, a członek twojej rodziny - ważną kartę pobytową lub ważną kartę stałego pobytu.

Jeżeli jesteś obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej albo obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) powinieneś przedstawić ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo.

Sposób załatwienia sprawy:

Po zameldowaniu na pobyt stały otrzymasz zaświadczenie o zameldowaniu.

Opłaty:

Czynność jest wolna od opłat.

Czas załatwienia sprawy:

Niezwłocznie.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji odmawiającej zameldowania możesz się odwołać do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem Burmistrza Olecka w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności.

2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 roku w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego.

Inne informacje:

Możesz zameldować się osobiście lub może to zrobić w twoim imieniu pełnomocnik. Pełnomocnictwa możesz mu udzielić wyłącznie na piśmie. 

Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny sprawujący opiekę w miejscu wspólnego pobytu meldują osoby, które:

  • nie mają zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13 lat),
  • mają ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13 do 18 lat).
Druki: Zgłoszenie pobytu stałego