Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Zameldowanie na pobyt czasowy

Miejsce:

Urząd Stanu Cywilnego

Plac Wolności 1, 19-400 Olecko

Numer pokoju: 2 

Numer telefonu: 87 520 32 65
Wymagane dokumenty:

1. Formularz zgłoszenia pobytu czasowego, zawierający potwierdzenie faktu pobytu dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.

2. Do wglądu – dokument tożsamości.

3. Do wglądu – dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, na przykład umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.

Sposób załatwienia sprawy:

Po dokonaniu zameldowania możesz otrzymać zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy. Powinieneś złożyć wniosek o wydanie takiego zaświadczenia. Zaświadczenie jest ważne do chwili zmiany miejsca zameldowania, jednak nie dłużej niż do upływu terminu zameldowania.

Opłaty:

1. Czynność jest wolna od opłat.

2. Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy wynosi 17,00 zł.

Opłatę skarbową można uiścić bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Olecku, Plac Wolności 1 lub Plac Wolności 3 albo przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Olecku numer 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117.

Czas załatwienia sprawy:

Niezwłocznie.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji odmawiającej zameldowania możesz się odwołać do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem Burmistrza Olecka w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności.

2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej.

3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 roku w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego.

Inne informacje:

Przy zameldowaniu na pobyt czasowy powinieneś wskazać deklarowany okres pobytu, przy czym pobyt czasowy jest rozumiany jako przebywanie poza miejscem pobytu stałego przez okres ponad 3 miesięcy.

Możesz zameldować się osobiście lub może to zrobić w twoim imieniu pełnomocnik. Pełnomocnictwa możesz mu udzielić wyłącznie na piśmie. 

Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny sprawujący opiekę w miejscu wspólnego pobytu meldują osoby, które:

  • nie mają zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13 lat),
  • mają ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13 do 18 lat).
Druki:

Zgłoszenie pobytu czasowego

Wniosek o wydanie zaświadczenia