Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Uzupełnienie aktu stanu cywilnego

Miejsce:

Urząd Stanu Cywilnego

Plac Wolności 1, 19-400 Olecko

Numer pokoju: 1 

Numer telefonu: 87 307 03 10
Wymagane dokumenty:

1. Wniosek o uzupełnienie aktu.

2. Do wglądu – dokument tożsamości.

3. Jeżeli podstawą uzupełnienia będzie dokument zagraniczny, do wniosku powinieneś dołączyć ten dokument wraz z jego urzędowym tłumaczeniem na język polski.

4. Jeżeli uzupełnienie ma nastąpić na podstawie materiałów archiwalnych, do wniosku powinieneś dołączyć uwierzytelniony odpis lub wypis lub uwierzytelnioną reprodukcję tych materiałów.

Sposób załatwienia sprawy:

Wydanie odpisu zupełnego aktu stanu cywilnego.

Opłaty:

Opłata skarbowa za odpis zupełny aktu stanu cywilnego wydany w wyniku uzupełnienia dokonanego na wniosek wynosi 39,00 zł.

Opłatę skarbową można uiścić bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Olecku, Plac Wolności 1 lub Plac Wolności 3 albo przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Olecku numer 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117.

Czas załatwienia sprawy:

1. Niezwłocznie.

2. Do miesiąca w sprawach wymagających przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego.

Tryb odwoławczy: Od decyzji odmawiającej uzupełnienia aktu możesz się odwołać do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego.
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej.

Inne informacje: Uzupełnienie aktu stanu cywilnego dokonywane jest z urzędu lub na wniosek:
  • osoby, której akt dotyczy lub jej przedstawiciela ustawowego (na przykład rodzica dziecka),
  • osoby mającej w tym interes prawny,
  •  prokuratora.

Jeżeli uzupełnienie dokonywane będzie z urzędu lub na wniosek innych podmiotów niż osoba, której akt stanu cywilnego dotyczy lub jej przedstawiciela ustawowego – kierownik urzędu stanu cywilnego powiadomi tę osobę o zamiarze uzupełnienia jej aktu lub złożeniu wniosku o uzupełnienie.

W przypadku uzupełnienia aktu małżeństwa dokonywanego na wniosek jednego z małżonków, o złożeniu wniosku powiadomiony zostanie drugi małżonek.

Druki:

Wniosek o uzupełnienie aktu małżeństwa

Wniosek o uzupełnienie aktu urodzenia, zgonu