Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Odpis aktu stanu cywilnego

Miejsce:

Urząd Stanu Cywilnego

Plac Wolności 1, 19-400 Olecko

Numer pokoju: 4 

Numer telefonu: 87 523 30 61
Wymagane dokumenty:

1. Jeżeli jesteś osobą, której akt dotyczy lub jej wstępnym (matka, ojciec, babcia, dziadek), zstępnym (dzieci, wnuki), rodzeństwem, małżonkiem, przedstawicielem ustawowym, opiekunem powinieneś złożyć:

  • wniosek o wydanie odpisu,
  • prawomocne postanowienie sądu o ustanowieniu opieki prawnej, w przypadku gdy jesteś opiekunem prawnym,
  • do wglądu – dokument tożsamości.

2. Jeżeli jesteś pełnomocnikiem powinieneś złożyć:

  • wniosek o wydanie odpisu,
  • pełnomocnictwo,
  • do wglądu – dokument tożsamości.

3. Jeżeli jesteś inną osobą powinieneś złożyć:

  • wniosek o wydanie odpisu,
  • dokument wykazujący interes prawny,
  • do wglądu – dokument tożsamości.
Sposób załatwienia sprawy:

Wydanie odpisu aktu stanu cywilnego.

Opłaty:

1. Opłata skarbowa za wydanie odpisu skróconego i odpisu wielojęzycznego wynosi 22,00 zł.

2. Opłata skarbowa za wydanie odpisu zupełnego wynosi 33,00 zł.

3. Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa wynosi 17,00 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej).

Opłatę skarbową można uiścić bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Olecku, Plac Wolności 1 lub Plac Wolności 3 albo przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Olecku numer 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117.

Czas załatwienia sprawy:

1. Jeżeli wniosek o wydanie odpisu złożony został do Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, który przechowuje księgę stanu cywilnego wydanie odpisu następuje do 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.

2. Jeżeli wniosek o wydanie odpisu złożony został do Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, który nie przechowuje księgi stanu cywilnego, wydanie odpisu następuje do 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji odmawiającej wydania odpisu aktu stanu cywilnego możesz się odwołać do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego.

2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej.

Inne informacje:

Odpis skrócony aktu stanu cywilnego pokazuje aktualną treść aktu. Uwzględnia on zmiany, jakich dokonano w akcie.

Odpis zupełny aktu stanu cywilnego zawiera więcej informacji niż odpis skrócony – stanowi dokładne powtórzenie treści aktu stanu cywilnego z chwili jego sporządzenia wraz z treścią późniejszych wpisów (zmian).

Druki: Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego