Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Rejestracja zgonów

Miejsce:

Urząd Stanu Cywilnego

Plac Wolności 1, 19-400 Olecko

Numer pokoju: 1, 4 

Numer telefonu: 87 520 26 58, 87 307 03 10
Wymagane dokumenty:

1. Karta zgonu wydana przez lekarza.

2. Dowód osobisty osoby zmarłej (paszport w przypadku cudzoziemca).

3. Do wglądu – dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon.

Sposób załatwienia sprawy:

Po dokonaniu rejestracji zgonu otrzymasz z urzędu odpis skrócony aktu zgonu.

Opłaty: Rejestracja zgonu nie podlega opłacie skarbowej.
Czas załatwienia sprawy: Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy: Odmowa sporządzenia aktu zgonu następuje w formie decyzji, od której możesz się odwołać do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego.

2. Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 roku o cmentarzach i chowaniu zmarłych.

Inne informacje:

Akt zgonu sporządzany jest na podstawie: karty zgonu (dokumentu medycznego potwierdzającego zgon, który otrzymuje osoba uprawniona do pochówku) oraz protokołu zgłoszenia zgonu.

Zgon powinieneś zgłosić w terminie:

  1. 3 dni od sporządzenia karty zgonu,
  2. 24 godzin od zgonu, jeżeli zgon nastąpił w wyniku choroby zakaźnej.

Zgłoszenia zgonu możesz dokonać jeżeli jesteś najbliższą rodziną zmarłego:

  1. małżonkiem,
  2. krewnym zstępnym (na przykład dzieckiem),
  3. krewnym wstępnym (na przykład rodzicem, dziadkiem),
  4. krewnym bocznym do 4 stopnia pokrewieństwa,
  5. powinowatym w linii prostej do 1 stopnia (na przykład teściem, teściową).

Zgłoszenia zgonu możesz dokonać przez pełnomocnika.

Gdy zgłosisz zgon, osoba zmarła zostanie automatycznie wymeldowana z miejsca pobytu stałego lub czasowego, a jej dowód osobisty zostanie unieważniony.

Druki: