Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Wieloosobowe stanowisko koordynatorów do spraw dostępności

Nazwa

Wieloosobowe stanowisko koordynatorów do spraw dostępności

Adres

Plac Wolności 1, Plac Wolności 3

Kierownik wydziału

Samodzielne stanowiska

Z-ca wydziału

-

Pracownicy wydziału

Alicja Mieszuk, Plac Wolności 1, pokój nr 7,  87 520 09 62

Urszula Dąbrowska, Plac Wolności 3, pokój nr 22, tel. 87 520 26 54

Wojciech Wiktorzak, Plac Wolności 3, pokój nr 31,  tel. 87 520 09 69

Zadania:

 

Alicja Mieszuk

  • analiza stanu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w urzędzie;
  • opracowanie planu w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez urząd w zakresie dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej oraz cyfrowej;
  • wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do informacji i usług świadczonych przez urząd;
  • koordynacja wdrożenia planów działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez jednostki organizacyjne i spółki, w tym w zakresie dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej oraz cyfrowej;
  • monitorowanie działalności urzędu, jednostek organizacyjnych i spółek gminnych w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
  • inicjowanie i koordynowanie zadań zmierzających do ograniczenia skutków niepełnosprawności i barier utrudniających osobom niepełnosprawnym funkcjonowanie w społeczeństwie.

Urszula Dąbrowska

  • analiza stanu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w obszarze architektonicznym w Urzędzie Miejskim w Olecku;
  • opracowanie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Urząd Miejski w Olecku w obszarze dostępności architektonicznej;
  • wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do informacji i usług świadczonych przez Urząd Miejski w Olecku;
  • monitorowanie działalności, w tym realizacji planu działania Urzędu Miejskiego w Olecku w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w obszarze architektonicznym;
  • opiniowanie projektów związanych z zapewnieniem dostępności architektonicznej w Urzędzie Miejskim w Olecku;
  • nadzór nad spełnieniem minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6 ust. 1 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej w Urzędzie Miejskim w Olecku.

Wojciech Wiktorzak

  • analiza stanu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w obszarze dostępności cyfrowej stron lub aplikacji mobilnych prowadzonych przez Urząd Miejski w Olecku;
  • opracowanie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Urząd Miejski w Olecku w obszarze dostępności cyfrowej,
  • wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do informacji i usług świadczonych przez Urząd Miejski w Olecku;
  • monitorowanie działalności, w tym realizacji planu działania Urzędu Miejskiego w Olecku w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w obszarze dostępności cyfrowej;
  • opiniowanie projektów związanych z zapewnieniem dostępności cyfrowej w Urzędzie Miejskim w Olecku,
  • nadzór nad spełnieniem wymagań, o których mowa w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych, w tym:
  • zapewnienie spełnienia przez strony internetowe Urzędu Miejskiego w Olecku lub aplikacje mobile będące w posiadaniu Urzędu Miejskiego w Olecku wymagań określonych w załączniku do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych;
  • sporządzenie i publikowanie deklaracji dostępności stron internetowych Urzędu Miejskiego w Olecku lub aplikacji mobilnych będących w posiadaniu Urzędu Miejskiego w Olecku;
  • dokonywanie przeglądu i aktualizacji deklaracji dostępności stron internetowych Urzędu Miejskiego w Olecku lub aplikacji mobilnych będących w posiadaniu Urzędu Miejskiego w Olecku;
  • weryfikowanie aktualności wykazów, o których mowa w art. 14 ust.4 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, w zakresie stron internetowych Urzędu Miejskiego w Olecku lub aplikacji mobilnych będących w posiadaniu Urzędu Miejskiego w Olecku oraz informowanie Burmistrza Olecka, w terminie 30 dni od dnia publikacji tych wykazów.