Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Wydział Spraw Społecznych, Zdrowia i Bezpieczeństwa

 

Nazwa

Wydział Spraw Społecznych, Zdrowia i Bezpieczeństwa

Adres

Plac Wolności 1

Kierownik Wydziału

Ewa Zalewska

Plac Wolności 1, pok. 10, tel. 87 520 12 32

Pracownicy Wydziału

Łukasz Wojnowski, Plac Wolności 1, pok. 8, tel.: 87 520 12 01

Andrzej Leśniewski, Plac Wolności 1, pok.9 , tel.: 87 520 23 95

Anna Trus, Plac Wolności 1, pok. 11, tel.: 87 520 49 56

Olga Jaworowska, Plac Wolności 1, pok. 11, tel.: 87 523 30 63

Magda Chmielewska, Plac Wolności 1, pok. 11, tel.: 87 523 30 63

Zadania Wydziału

Łukasz Wojnowski

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Dokonywanie analizy oceny wyposażenia oraz potrzeb sprzętowo – technicznych jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych.
  • Zapewnienie jednostek OSP w normatywny sprzęt i urządzenia pożarnicze.
  • Nadzór i kontrola nad stanem technicznym, prawidłową eksploatacją, bieżącym utrzymaniem, modernizacją oraz właściwą gospodarką mieniem w jednostkach OSP (ewidencja, użytkowanie, przechowywanie, konserwacja, badania techniczne).
  • Prowadzenie dokumentacji rozliczania zużycia materiałów pędnych pojazdów OSP i innego sprzętu silnikowego.
  • Wydawanie i rozliczanie kart drogowych i kart pracy urządzeń.
  • Rozliczanie w uzgodnieniu z Powiatowym Stanowiskiem Kierowania i Dowodzenia Państwowej Straży Pożarnej w Olecku ekwiwalentu wypłaconego strażakom OSP za udział w działaniach ratowniczo – gaśniczych.
  • Prowadzenie wykazu członków OSP oraz spraw w zakresie:
  1. ubezpieczenia majątku gminy znajdującego się w jednostkach OSP,
  2. okresowych badań lekarskich członków OSP biorących udział w działaniach ratowniczo – gaśniczych,
  3. ubezpieczenia członków OSP.
  • Opracowywanie wniosków do budżetu w zakresie środków niezbędnych na zapewnienie utrzymania jednostek OSP oraz sporządzanie sprawozdań z realizacji budżetu.
  • Prowadzenie oraz branie udziału w postępowaniach związanych z ustaleniem wysokości rekompensat z tytułu uszczerbku na zdrowiu członkom jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych.
  • Współpraca z organami Policji, Państwowej Straży Pożarnej oraz Zarządem Miejsko - Gminnym Związku Ochotniczych Straży Pożarnych oraz innymi jednostkami samorządu terytorialnego oraz organizacjami w zakresie pozyskiwania środków finansowych na utrzymanie gotowości bojowej jednostek OSP.
  • Prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy w Urzędzie Miejskim:
  1. organizowanie badań lekarskich pracowników we współpracy ze stanowiskiem ds. kadr,
  2. organizowanie badań lekarskich członków jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych Gminy Olecko,
  3. przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bhp i ppoż. na wszystkich stanowiskach pracy Urzędu Miejskiego,
  4. bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usunięcia tych zagrożeń,
  5. szkolenie pracowników w zakresie bhp,
  6. udział w dochodzeniach wypadkowych ustalanie przyczyn wypadku przy pracy oraz sporządzanie stosownych dokumentów,
  7. prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentacji postępowań powypadkowych i odszkodowawczych pracowników urzędu oraz członków OSP,
  8. opracowywanie szczegółowych instrukcji dotyczących bhp na poszczególnych stanowiskach pracy,
  9. sporządzanie i przedstawianie pracodawcy co najmniej raz w roku okresowych analiz stanu bhp oraz sporządzenie w tym zakresie stosownych sprawozdań i zaleceń.
  • Prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadania należące do właściwości wydziału.
  • Nadzór nad funkcjonowaniem Kancelarii Informacji Niejawnych.
  • Opracowywanie potrzebnych dokumentów, projektów uchwał i aktów prawa miejscowego oraz porozumień i innych dokumentów wynikających z wykonywanych obowiązków.

Andrzej Leśniewski

 

 1. Wykonywanie zadań związanych ze sprawami obronnymi.
2. Opracowywanie i aktualizowanie planów operacyjnych funkcjonowania gminy w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny.
3. Wykonywanie i koordynowanie spraw związanych z uzupełnieniem Sił Zbrojnych – opracowywanie dokumentacji Akcji Kurierskiej, uruchamianie i kierowanie Akcją Kurierską.
4. Wykonywanie i koordynowanie przedsięwzięć Stałego Dyżuru Burmistrza.
5. Nakładanie i uchylanie obowiązków świadczeń osobistych i świadczeń rzeczowych na rzecz obrony.
6. Wykonywanie zadań związanych z kwalifikacją wojskową w Gminie Olecko.
7. Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie wypłacania świadczenia pieniężnego żołnierzom rezerwy, oraz zasiłku przysługującego żołnierzom posiadającym na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny.
8. Reklamowanie osób od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny.
9. Prowadzenie spraw z zakresu Obrony Cywilnej:
a) opracowywanie i aktualizacja planów OC,
b) prowadzenie magazynu OC.
10. Prowadzenie spraw z zakresu zarządzania kryzysowego.
11. Współpraca z Policją, Państwową Strażą Pożarną, organizacjami oraz placówkami oświatowymi w zakresie profilaktyki bezpieczeństwa.
12. Prowadzenie spraw w zakresie monitoringu miejskiego.
13. Prowadzenie spraw związanych ze zgromadzeniami i imprezami masowymi na terenie Gminy Olecko.
14. Opracowywanie i aktualizowanie planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych.
15. Przekazywanie w ramach SZOP informacji dla Policji w zakresie bezpieczeństwa publicznego.
16. Prowadzenie Kancelarii Informacji Niejawnych, a w szczególności : przyjmowanie , ewidencjonowanie, przechowywanie, wydawanie oraz wysyłanie dokumentów niejawnych, a także ich właściwe zabezpieczenie i ochrona.
17. Alarmowanie i powiadamianie ludności cywilnej poprzez włączenie syren (udział w ćwiczeniach).

Anna Trus

 

1. Prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem wpisów do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
2. Wydawanie potwierdzeń przyjęcia wniosków o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
3. Wydawanie zaświadczeń o historii podmiotów figurujących w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Burmistrza Olecka do dnia 31 grudnia 2011 r.
4. Prowadzenie spraw oraz postępowań administracyjnych dotyczących wydawania, wygaszania i cofania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych:
a) przyjmowanie i analiza wniosków o wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
b) wydawanie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych z przeznaczeniem do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży,
c) przygotowywanie dokumentacji związanej z cofnięciem lub wygaśnięciem zezwoleń,
d) wydawanie jednorazowych zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
e) wydawanie duplikatu zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
f) prowadzenie ewidencji wydanych zezwoleń na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych,
g) naliczanie należnych opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż alkoholu oraz prowadzenie dokumentacji z tym związanej.
5. Współpraca z organami kontroli zewnętrznej i udzielanie im informacji.
6. Udzielanie przedsiębiorcom informacji o obowiązujących przepisach prawnych związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych.
7. Współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
8. Prowadzenie dokumentacji Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olecku, Środowiskowego Domu Samopomocy w Olecku i Warsztatu Terapii Zajęciowej w Olecku oraz przekazywanie pism do tych jednostek.
9. Przygotowywanie projektów uchwał , zarządzeń burmistrza, umów, porozumień i innych aktów prawnych należących do zakresu działania stanowiska.
10. Przygotowywanie projektu budżetu w zakresie wykonywanych zadań.
11. Przygotowywanie i prowadzenie spraw związanych z udzielaniem informacji publicznej w zakresie zadań przewidzianych na stanowisku.
12. Przygotowywanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych oraz wystąpienia i wnioski komisji Rady w zakresie zadań przewidzianych na stanowisku.
13. Przygotowywanie materiałów, informacji dla Komisji Rady Miejskiej oraz informacji międzysesyjnej w zakresie zadań przewidzianych na stanowisku.
14. Przygotowywanie materiałów informacyjnych z zakresu zadań przewidzianych na stanowisku do umieszczenia na stronie internetowej Urzędu.
15. Prowadzenie spraw w Wydziale związanych z Biuletynem Informacji Publicznej (BIP).

Olga Jaworowska

 

 

1. Obsługa administracyjna Oleckiej Rady Młodzieżowej oraz ścisła współpraca w zakresie realizacji zadań Rady.
2. Współpraca ze szkołami , organizacjami pozarządowymi oraz młodzieżą w celu promocji działań Oleckiej Rady Młodzieżowej.
3. Prowadzenie spraw z zakresu polityki senioralnej.
4. Inicjowanie, wspieranie i promowanie rozwiązań z zakresu polityki społecznej na rzecz osób starszych.
5. Prowadzenie spraw związanych z działalnością Uniwersytetu Trzeciego Wieku Filia w Olecku:
a) organizacja wykładów oraz zajęć warsztatowych UTW,
b) ścisła współpraca z Wyższą Szkołą Gospodarki w Bydgoszczy w zakresie integracji seniorów gminy Olecko z seniorami innych środowisk,
c) prowadzenie dokumentacji uczestników UTW w zakresie gromadzenia deklaracji uczestnictwa w zajęciach oraz wydawania indeksów.
6. Obsługa administracyjna Oleckiej Rady Seniorów oraz ścisła współpraca w zakresie realizacji zadań Rady.
7. Realizacja działań na rzecz aktywnej integracji społecznej osób starszych ze środowiskiem lokalnym poprzez organizację wydarzeń i działań skierowanych do seniorów.
8. Realizacja zadań w zakresie polityki rodzinnej.
9. Prowadzenie spraw w zakresie nadawania medalu „Zasłużony dla Olecka”.
10. Realizacja spraw związanych z budżetem obywatelskim i inicjatywą lokalną.
11. Przygotowywanie materiałów informacyjnych z zakresu zadań przewidzianych na stanowisku do umieszczenia na stronie internetowej urzędu oraz portalu społecznościowym.
12. Współdziałanie z innymi wydziałami w sprawie pozyskiwania środków finansowych zewnętrznych.

Magda Chmielewska

1. Podejmowanie przedsięwzięć oraz realizacja zadań z zakresu ochrony zdrowia, w tym promocji zdrowia oraz profilaktyki zdrowotnej mieszkańców gminy.
2. Sporządzanie sprawozdań z zakresu zdrowia publicznego.
3. Opracowywanie i realizacja programów zdrowotnych wynikających z rozpoznanych potrzeb zdrowotnych mieszkańców gminy.
4. Organizacja różnych form profilaktyki zdrowotnej oraz promocji zdrowia dla mieszkańców w formie imprez prozdrowotnych.
5. Współpraca z instytucjami oraz organizacjami pożytku publicznego w zakresie realizacji wydarzeń profilaktyki zdrowotnej.
6. Prowadzenie spraw związanych z realizacją gminnego programu "Olecka Karta Mieszkańca".
7. Realizacja spraw związanych z budżetem obywatelskim i inicjatywą lokalną.
8. Przygotowywanie materiałów informacyjnych z zakresu zadań przewidzianych na stanowisku do umieszczenia na stronie internetowej urzędu oraz portalu społecznościowym.
9. Współdziałanie z innymi wydziałami w sprawie pozyskiwania środków finansowych zewnętrznych.