Elektroniczna skrzynka podawcza
Sposób doręczania dokumentów elektronicznych
Dokumenty elektroniczne można składać do Urzędu Miejskiego w Olecku poprzez system elektronicznej skrzynki podawczej za pośrednictwem platformy elektronicznej eUrzędu lub platformy ePUAP.
- Doręczanie dokumentów elektronicznych do Urzędu Miejskiego w Olecku za pomocą platformy elektronicznej eUrząd Urzędu Miejskiego w Olecku https://eurzad.olecko.pl/:
Doręczanie dokumentów poprzez system elektronicznej skrzynki podawczej wymaga założenia przez zainteresowanego bezpłatnego konta na platformie elektronicznej.
Dokumenty elektroniczne można przesyłać w następującej formie:
- gotowego e-formularza,
- lub wniosku.
- Doręczanie dokumentów elektronicznych do Urzędu Miejskiego w Olecku za pomocą systemu rządowego platformy ePUAP https://epuap.gov.pl/ (elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej):
Doręczanie dokumentów poprzez system elektronicznej skrzynki podawczej wymaga założenia przez zainteresowanego bezpłatnego konta na platformie ePUAP.
Dokumenty elektroniczne można przesyłać w następującej formie:
- gotowego e-formularza,
- wniosku.
Link do skrytki ePUAP Urzędu Miejskiego w Olecku
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu Miejskiego w Olecku:
- Dokumenty elektroniczne doręczane do Urzędu Miejskiego w Olecku muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem cyfrowym lub profilem zaufanym. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości utworzenia i korzystania z profilu zaufanego zostały zamieszczone na stronie ePUAP: https://epuap.gov.pl/.
Uwaga!
Profil zaufany ePUAP jest darmowym ważnym 3 lata odpowiednikiem kwalifikowanego podpisu. Można go uzyskać poprzez platformę ePUAP https://epuap.gov.pl/.
- W przypadku braku podpisu wnioskodawca zostanie wezwany w celu uzupełnienia braków formalnych w terminie 7 dni.
- Akceptowane formaty załączników to:
- DOC, DOCX, RTF, ODT, ODS
- XLS, XLSX
- CSV
- TXT
- GIF, TIF, BMP, JPG
- XML, ZIP
- Maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami możliwy do doręczenia za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej nie może przekraczać 500 MB.
Urzędowe poświadczenie odbioru:
Po złożeniu dokumentu elektronicznego poprzez skrzynkę podawczą - zostanie automatycznie przesłane na adres nadawcy urzędowe poświadczenie odbioru zwane dalej „poświadczeniem przedłożenia”. Poświadczenie takie będzie zawierać:
- pełną nazwę urzędu,
- datę i godzinę doręczenia dokumentu elektronicznego,
- datę i godzinę wytworzenia urzędowego poświadczenia odbioru.
Zgodnie z § 9 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz. U. 2018, poz. 180) pisma skierowane na adres poczty elektronicznej podmiotu publicznego traktuje się jako przesyłki złożone w trybie niewymagającym potwierdzenia wniesienia podania, w szczególności takiego, o którym mowa w art. 63 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego lub w art. 168 § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa.
Rodzaje informatycznych nośników danych, na których może zostać doręczony dokument elektroniczny:
Wniosek elektroniczny może zostać złożony na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (która jest elementem składowym systemów eUrząd lub ePUAP) poprzez skrzynkę (konto w systemie eUrząd/ePUAP) nadawcy. Listę wszystkich formularzy elektronicznych, które można przesyłać do urzędu poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą można znaleźć w wykazie usług poniżej:
https://eurzad.olecko.pl/uslugi_elektroniczne/pl#/strona/pl/inne_uslugi_w_gminie/
Rodzaje informatycznych nośników danych, na których może zostać zapisane urzędowe poświadczenie odbioru:
Elektroniczna Skrzynka Podawcza jest elementem składowym systemów eUrząd lub ePUAP, które to zapewniają otrzymanie urzędowego poświadczenia odbioru na skrzynkę (konto w systemie eUrząd/ePUAP) nadawcy.