-
Rejestracja urodzeń, małżeństw, zgonów.
-
Przyjmowanie od osób zamierzających zawrzeć małżeństwo pisemnych zapewnień, że nie wiedzą o istnieniu okoliczności wyłączających zawarcie tego małżeństwa.
-
Wydawanie zaświadczeń do ślubu konkordatowego.
-
Wydanie zaświadczeń stwierdzających, że obywatel polski posiada zdolność prawną do zawarcia małżeństwa za granicą.
-
Wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesiąca od dnia złożenia przez osoby, które zamierzają je zawrzeć, pisemnego zapewnienia, że nie wiedzą o istnieniu okoliczności wyłączających zawarcie tego małżeństwa.
-
Przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński w Urzędzie Stanu Cywilnego w Olecku, a także poza Urzędem na terenie Gminy Olecko.
-
Przyjmowanie oświadczeń małżonków rozwiedzionych, którzy wskutek zawarcia małżeństwa zmienili swoje dotychczasowe nazwiska, o powrocie do nazwisk, które nosili przed zawarciem małżeństwa.
-
Przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa, a także ich rejestracja w rejestrze uznań.
-
Przyjmowanie oświadczeń małżonków, że dziecko będzie nosiło takie samo nazwisko, jakie nosi albo nosiłoby ich wspólne dziecko.
-
Przyjmowanie oświadczeń rodziców dziecka o zmianie imienia lub imion zamieszczonych w akcie urodzenia.
-
Przyjmowanie oświadczeń, o których mowa w art. 88 § 3 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
-
Odtwarzanie treści aktów stanu cywilnego.
-
Dokonywanie sprostowania aktów stanu cywilnego.
-
Dokonywanie uzupełnienia aktów stanu cywilnego.
-
Przenoszenie zagranicznych dokumentów stanu cywilnego, będących dowodem zdarzenia i jego rejestracji, do Rejestru Stanu Cywilnego w drodze transkrypcji.
-
Wydanie odpisów z akt stanu cywilnego.
-
Sporządzanie przypisków i wzmianek dodatkowych w aktach stanu cywilnego.
-
Przenoszenie aktów stanu cywilnego do Rejestru Stanu Cywilnego.
-
Rejestracja, aktualizacja oraz usuwanie niezgodności danych w rejestrze PESEL.
-
Występowanie o nadanie numeru PESEL oraz meldowanie dzieci urodzonych na terenie Gminy Olecko.
-
Występowanie o zmianę numeru PESEL w przypadkach określonych przepisami prawa.
-
Prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w sprawach zmiany imienia i nazwiska.
-
Prowadzenie spraw związanych z obchodami 50 rocznicy ślubu oraz 100 lat życia.
-
Sporządzanie protokołów ustnych oświadczeń ostatniej woli spadkodawcy.
-
Przekazywanie, aktualizacja i usuwanie danych z Rejestru Danych Kontaktowych.
-
Wydawanie wielojęzycznych standardowych formularzy UE.
-
Prowadzenie rejestru wyborców.
-
Sporządzanie spisów wyborców w związku z zarządzonymi wyborami.
-
Prowadzenie zadań związanych z organizacją i przeprowadzaniem spisów ludności.