Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Urząd Stanu Cywilnego

Nazwa

Urząd Stanu Cywilnego

Adres

Plac Wolności 1

Kierownik Wydziału

Wioletta Biszewska, Plac Wolności 1, pokój numer 1, telefon 87 307 03 10

Z-ca Kierownika Wydziału

Barbara Kownacka, Plac Wolności 1, pokój numer 4, telefon 87 520 26 58

Pracownicy Wydziału

Michalina Dragun, Plac Wolności 1, pokój numer 4, telefon 87 523 30 61

Monika Staniszewska, Plac Wolności 1, pokój numer 2, telefon 87 520 24 13

Dominika Kowalewska, Plac Wolności 1, pokój numer 2, telefon 87 520 32 65

Zadania Wydziału

Wioletta Biszewska

  • Rejestracja urodzeń, małżeństw, zgonów.

  • Przyjmowanie od osób zamierzających zawrzeć małżeństwo pisemnych zapewnień, że nie wiedzą o istnieniu okoliczności wyłączających zawarcie tego małżeństwa.

  • Wydawanie zaświadczeń do ślubu konkordatowego.

  • Wydanie zaświadczeń stwierdzających, że obywatel polski posiada zdolność prawną do zawarcia małżeństwa za granicą.

  • Wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesiąca od dnia złożenia przez osoby, które zamierzają je zawrzeć, pisemnego zapewnienia, że nie wiedzą o istnieniu okoliczności wyłączających zawarcie tego małżeństwa.

  • Przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński w Urzędzie Stanu Cywilnego w Olecku, a także poza Urzędem na terenie Gminy Olecko.

  • Przyjmowanie oświadczeń małżonków rozwiedzionych, którzy wskutek zawarcia małżeństwa zmienili swoje dotychczasowe nazwiska, o powrocie do nazwisk, które nosili przed zawarciem małżeństwa.

  • Przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa, a także ich rejestracja w rejestrze uznań.

  • Przyjmowanie oświadczeń małżonków, że dziecko będzie nosiło takie samo nazwisko, jakie nosi albo nosiłoby ich wspólne dziecko.

  • Przyjmowanie oświadczeń rodziców dziecka o zmianie imienia lub imion zamieszczonych w akcie urodzenia.

  • Przyjmowanie oświadczeń, o których mowa w art. 88 § 3 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.

  • Odtwarzanie treści aktów stanu cywilnego.

  • Dokonywanie sprostowania aktów stanu cywilnego.

  • Dokonywanie uzupełnienia aktów stanu cywilnego.

  • Przenoszenie zagranicznych dokumentów stanu cywilnego, będących dowodem zdarzenia i jego rejestracji, do Rejestru Stanu Cywilnego w drodze transkrypcji.

  • Wydanie odpisów z akt stanu cywilnego.

  • Sporządzanie przypisków i wzmianek dodatkowych w aktach stanu cywilnego.

  • Przenoszenie aktów stanu cywilnego do Rejestru Stanu Cywilnego.

  • Rejestracja, aktualizacja oraz usuwanie niezgodności danych w rejestrze PESEL.

  • Występowanie o nadanie numeru PESEL oraz meldowanie dzieci urodzonych na terenie Gminy Olecko.

  • Występowanie o zmianę numeru PESEL w przypadkach określonych przepisami prawa.

  • Prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w sprawach zmiany imienia i nazwiska.

  • Prowadzenie spraw związanych z obchodami 50 rocznicy ślubu oraz 100 lat życia.

  • Sporządzanie protokołów ustnych oświadczeń ostatniej woli spadkodawcy.

  • Przekazywanie, aktualizacja i usuwanie danych z Rejestru Danych Kontaktowych.

  • Wydawanie wielojęzycznych standardowych formularzy UE.

  • Prowadzenie rejestru wyborców.

  • Sporządzanie spisów wyborców w związku z zarządzonymi wyborami.

  • Prowadzenie zadań związanych z organizacją i przeprowadzaniem spisów ludności.

Barbara Kownacka

  • Rejestracja urodzeń, małżeństw, zgonów.

  • Przyjmowanie od osób zamierzających zawrzeć małżeństwo pisemnych zapewnień, że nie wiedzą o istnieniu okoliczności wyłączających zawarcie tego małżeństwa.

  • Wydawanie zaświadczeń do ślubu konkordatowego.

  • Wydanie zaświadczeń stwierdzających, że obywatel polski posiada zdolność prawną do zawarcia małżeństwa za granicą.

  • Wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesiąca od dnia złożenia przez osoby, które zamierzają je zawrzeć, pisemnego zapewnienia, że nie wiedzą o istnieniu okoliczności wyłączających zawarcie tego małżeństwa.

  • Przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński w Urzędzie Stanu Cywilnego w Olecku, a także poza Urzędem na terenie Gminy Olecko.

  • Przyjmowanie oświadczeń małżonków rozwiedzionych, którzy wskutek zawarcia małżeństwa zmienili swoje dotychczasowe nazwiska, o powrocie do nazwisk, które nosili przed zawarciem małżeństwa.

  • Przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa, a także ich rejestracja w rejestrze uznań.

  • Przyjmowanie oświadczeń małżonków, że dziecko będzie nosiło takie samo nazwisko, jakie nosi albo nosiłoby ich wspólne dziecko.

  • Przyjmowanie oświadczeń rodziców dziecka o zmianie imienia lub imion zamieszczonych w akcie urodzenia.

  • Przyjmowanie oświadczeń, o których mowa w art. 88 § 3 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.

  • Wydanie odpisów z akt stanu cywilnego.

  • Wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym.

  • Wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w Rejestrze Stanu Cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby.

  • Wydawanie zaświadczeń o nieposiadaniu księgi.

  • Sporządzanie przypisków i wzmianek dodatkowych w aktach stanu cywilnego.

  • Przenoszenie aktów stanu cywilnego do Rejestru Stanu Cywilnego.

  • Rejestracja, aktualizacja oraz usuwanie niezgodności danych w rejestrze PESEL.

  • Występowanie o nadanie numeru PESEL oraz meldowanie dzieci urodzonych na terenie Gminy Olecko.

  • Występowanie o zmianę numeru PESEL w przypadkach określonych przepisami prawa.

  • Przekazywanie, aktualizacja i usuwanie danych z Rejestru Danych Kontaktowych.

  • Wydawanie wielojęzycznych standardowych formularzy UE.

  • Prowadzenie spraw związanych z opłatą skarbową.

Michalina Dragun

  • Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego.

  • Przenoszenie aktów stanu cywilnego do Rejestru Stanu Cywilnego.

  • Wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w Rejestrze Stanu Cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby.

  • Zamieszczanie przypisków, z wyjątkiem przypisków zamieszczanych przy akcie stanu cywilnego na podstawie uznania orzeczenia organu państwa obcego lub na podstawie innego dokumentu pochodzącego od organu państwa obcego, a niewymagającego uznania albo odpisu zagranicznego dokumentu stanu cywilnego przekazanego do urzędu stanu cywilnego w wykonaniu umowy międzynarodowej przewidującej wzajemną wymianę informacji w zakresie stanu cywilnego.

  • Usuwanie niezgodności i aktualizowanie danych w rejestrze PESEL.

  • Wydawanie wielojęzycznych standardowych formularzy UE.

  • Przekazywanie, aktualizacja i usuwanie danych z Rejestru Danych Kontaktowych.

  • Prowadzenie rejestru wyborców.

  • Sporządzanie spisów wyborców w związku z zarządzonymi wyborami.

Monika Staniszewska

  • Przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego w urzędzie i poza urzędem, weryfikacja zgodności danych z Rejestrem Dowodów Osobistych i bazą PESEL, usuwanie niezgodności.

  • Wydawanie dowodów osobistych w urzędzie i poza urzędem. 

  • Unieważnianie dowodów osobistych.

  • Przyjmowanie zgłoszeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego oraz kradzieży tożsamości.

  • Prowadzenie spraw związanych z nadaniem numeru PESEL.

  • Udostępnianie danych i wydawanie zaświadczeń z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.

  • Przekazywanie, aktualizacja i usuwanie danych z Rejestru Danych Kontaktowych.

Dominika Kowalewska

  • Prowadzenie rejestrów z zakresu ewidencji ludności.

  • Przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych.

  • Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach ewidencji ludności.

  • Udostępnianie danych oraz wydawanie zaświadczeń z rejestru PESEL oraz rejestru mieszkańców.

  • Opracowywanie wykazów mieszkańców miasta i gminy dla potrzeb kwalifikacji wojskowej, służby zdrowia, placówek szkolnych oraz innych jednostek.

  • Usuwanie niezgodności danych zawartych w rejestrze PESEL oraz rejestrze mieszkańców.

  • Prowadzenie spraw związanych z nadaniem i zmianą numeru PESEL.

  • Prowadzenie rejestru wyborców.

  • Sporządzanie spisów wyborców w związku z zarządzonymi wyborami.

  • Prowadzenie spraw związanych z organizacją i przeprowadzeniem spisów ludności.

  • Wydawanie wielojęzycznych standardowych formularzy Unii Europejskiej.

  • Realizacja i koordynacja zadań ustawowej pomocy repatriantom.

  • Przekazywanie, aktualizacja i usuwanie danych z Rejestru Danych Kontaktowych.