Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska

 

Nazwa

Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska

Adres

Plac Wolności 3

Kierownik Wydziału

Ewa Brodowska, pokój nr 5, tel.: 87 307 03 63, 513 054 465

Z-ca Kierownika Wydziału

 

Pracownicy Wydziału

Sylwia Domel, pokój nr 1, tel.: 87 307 03 43

Katarzyna Kuprewicz, pokój nr 1, tel.: 87 307 03 43

Angelika Kamińska, pokój nr 4, tel.: 87 307 03 64

Przemysław Drozd, pokój nr 2, tel.: 87 520 33 01

Arleta Czemerda, pokój nr 2, tel.: 87 520 33 01

Monika Gajewska, pokój nr 4, tel.: 87 307 03 64

Emilia Turynowicz, pokój nr 2, tel.: 87 520 23 83

Radosław Zackiewicz, pokój nr 2, tel.: 87 520 23 83

Joanna Sagun-Lewocz, pokój nr 5, tel.: 87 520 16 03

Olga Jaworowska, pokój nr 5, tel.: 87 520 16 03

 

Zadania Wydziału

Sylwia Domel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Nadzór i współpraca z zarządcą gminnego zasobu nieruchomości.
  • Uzgadnianie z zarządcą planów
    i harmonogramów remontów zasobów komunalnych.
  • Weryfikacja kosztów związanych z planowanymi remontami i modernizacją zasobów komunalnych.
  • Udział w przeglądach budynków i określanie potrzeb remontowych.
  • Sprawowanie kontroli nad procesem inwestycyjnym prowadzonym przez zarządcę mienia (kosztorysy, przetargi, odbiory robót, rozliczenia).
  • Kontrola przygotowania przez zarządcę lokali do najmu.
  • Kontrola kosztów utrzymania zasobów gminy we wspólnotach mieszkaniowych.
  • Prowadzenie ewidencji lokalowych zasobów komunalnych.
  • Zawieranie umów na pomieszczenia gospodarcze i garaże.
  • Przygotowywanie dokumentacji do sprzedaży nieruchomości.

Katarzyna Kuprewicz

  • Prowadzenie spraw w związanych z gospodarką lokalowym zasobem gminy, w tym:
    - przydziały mieszkań komunalnych i socjalnych,
    - zamiany mieszkań między najemcami,
    - przekwaterowanie do mieszkań zamiennych,
    - zawieranie i wypowiadanie umów najmu na mieszkalne lokale komunalne i socjalne,
    - eksmisja z lokali mieszkalnych,
    -wynajem lokali użytkowych.
  • Kontrola w zakresie bieżącego utrzymania, konserwacji i remontów  zasobów lokalowych gminy.
  • Kontrola w zakresie prawidłowości obciążeń i rozliczeń najemców za najem i dostarczane media.
  • Ustalanie zasad najmu lokali komunalnych i socjalnych oraz wysokości czynszu.
  • Prowadzenie spraw związanych z naliczaniem  i wypłatą kaucji mieszkaniowych.
  • Kontrola wpływów z tytułu najmu lokali komunalnych.
  • Uzgadnianie planów i harmonogramów remontów budynków i lokali komunalnych.
  • Kontrola rozliczeń kosztów utrzymania lokalowych zasobów gminy oraz kosztów utrzymania nieruchomości komunalnych.
  • Najem lokali użytkowych – procedury przetargowe.
  • Bezpośrednia współpraca z Towarzystwem Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.  w Olecku, w zakresie zaspakajania potrzeb mieszkaniowych mieszkańców Gminy Olecko.
  • Prowadzenie spraw związanych z opłatą odszkodowań z tytułu niedostarczenia lokali socjalnych osobom uprawnionym do ich otrzymania na mocy wyroków sądu.

Angelika Kamińska

 

  • Utrzymanie urządzeń komunalnych znajdujących się w pasach drogowych oraz pozostałych ciągach komunikacyjnych, w tym pieszych i rowerowych, placach oraz innych obiektach gminnych, a w szczególności oświetlenia drogowego i kanalizacji deszczowej.
  • Zarządzanie siecią kanalizacji deszczowej.
  • Zarządzanie energią w Gminie Olecko.
  • Wdrażanie i monitoring dokumentów strategicznych z zakresu zadań wydziału, a w szczególności Programu Gospodarki Niskoemisyjnej.

Przemysław Drozd

 

  • Program ochrony środowiska, jego aktualizacje i monitorowanie.
  • Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
  • Wydawanie decyzji na wycinkę drzew i krzewów.
  • Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie.
  • Realizacja zadań z zakresu gospodarki ściekowej i ochronie wód (KPOŚK).
  • Działania edukacyjne z zakresu ochrony środowiska.
  • Prowadzenie bazy azbestowej, ekoportal, ooś, bip.

Olga Jaworowska

 

 

  • Prowadzenie spraw z zakresu związanego z odbiorem odpadów komunalnych.
  • Tworzenie ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków i zbiorników bezodpływowych.
  • Wydawanie decyzji na wywóz nieczystości płynnych.
  • Wpis do rejestru działalności regulowanej przedsiębiorców świadczących usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

Joanna Sagun-Lewocz

 

  • Prowadzenie spraw związanych z odbiorem odpadów komunalnych w tym:
    - kontrola przewoźnika odbierającego odpady,
    - kontrola przygotowania odpadów do odbioru,
    - weryfikacja ilości i rodzaju odpadów odbieranych z nieruchomości,
    - prowadzenie ewidencji odbioru odpadów.
  • Prowadzenie rozliczeń związanych z odbiorem odpadów komunalnych.
  • Aktualizowanie rejestru nieruchomości, na których powstają odpady komunalne.
  • Przyjmowanie i weryfikacja deklaracji o opłacie za odbiór odpadów komunalnych.
  • Wprowadzanie zmian, korekt, uzupełnień w systemie opłat za odpady.
  • Kontrola obowiązku złożenia deklaracji o opłacie za odpady.
  • Prowadzenie postępowań wymierzających wysokość opłaty za odbiór odpadów.
  • Dokonywanie wymiaru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Emilia Turynowicz

  • Prowadzenie spraw z zakresu ewidencji dróg,
    w szczególności:
    - zajęcia oraz umieszczania urządzeń obcych w pasach drogowych dróg gminnych, gminnych dróg, wewnętrznych, ciągach komunikacyjnych pieszych i rowerowych,
    - wydawania warunków i zezwoleń na lokalizację zjazdów z dróg gminnych,
    - uzgadniania lokalizacji przystanków komunikacyjnych
    - likwidacji i tworzenia dróg gminnych, gminnych dróg wewnętrznych, ciągów komunikacyjnych pieszych i rowerowych oraz obiektów mostowych, przepustów i placów,
    - nadawania lub pozbawiania kategorii drogom gminnym oraz opiniowania wniosków dotyczących zmiany kategorii dróg powiatowych,
    - nazewnictwa drogowych obiektów inżynieryjnych.

Radosław Zackiewicz

  • Prowadzenie spraw z zakresu trzymania i remontów dróg gminnych, gminnych dróg wewnętrznych, ciągów komunikacyjnych pieszych i rowerowych oraz obiektów mostowych, przepustów i placów, w tym:
    - opracowywanie wniosków do planów remontów, budowy i modernizacji,
    - wykonywanie okresowych kontroli stanu technicznego i eksploatacyjnego,
    - ustalanie zakresu i kontrola realizacji zadań zleconych podmiotom zewnętrznym związanych z bieżącym utrzymaniem, remontami i przeglądami,
    - bezpośredni nadzór nad remontami i bieżącym utrzymaniem,
    - przygotowywanie dokumentacji technicznych i przetargowych,
    - rozliczanie nakładów poniesionych na remonty i bieżące utrzymanie,
    - wprowadzania stałej i czasowej organizacji ruchu,
    - właściwego oznakowania poziomego i pionowego dróg gminnych.
  • Współdziałanie z innymi zarządcami dróg na terenie Gminy Olecko, m. in. w zakresie:
    - oznakowania i organizacji ruchu,
    - remontów, utrzymania bieżącego oraz zimowego utrzymania przejezdności dróg,
    - współfinansowania zadań realizowanych przy zaangażowaniu środków gminnych,
    - przygotowywanie postępowań przetargowych z zakresu zadań.
Arleta Czemerda 
  • Utrzymanie czystości na terenach gminnych
  • Nadzór nad wyłapywaniem bezdomnych zwierząt.
  • Utrzymanie małej architektury.
  • Utrzymanie szaletów.
  • Prowadzenie spraw związanych z gospodarką komunalną w zakresie utrzymania zieleni miejskiej.
  • Prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniami (piece, przydomowe oczyszczalnie ścieków, azbest).
  • Prowadzenie spraw związanych z dekoracją miasta.
  • Prowadzenie rejestru psów ras agresywnych.
  • Prowadzenie spraw z zakresu cmentarzy i grobownictwa.
Monika Gajewska
  • Wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką oraz zezwoleń na przewozy regularne i przewozy regularne specjalne na terenie gminy.
  • Transport publiczny.