Nazwa | Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska |
Adres | Plac Wolności 3 |
Kierownik Wydziału | Ewa Brodowska, pokój nr 5, tel.: 87 307 03 63, 513 054 465 |
Z-ca Kierownika Wydziału | |
Pracownicy Wydziału | Sylwia Domel, pokój nr 1, tel.: 87 307 03 43 Katarzyna Kuprewicz, pokój nr 1, tel.: 87 307 03 43 Angelika Kamińska, pokój nr 4, tel.: 87 307 03 64 Przemysław Drozd, pokój nr 2, tel.: 87 520 33 01 Arleta Czemerda, pokój nr 2, tel.: 87 520 33 01 Monika Gajewska, pokój nr 4, tel.: 87 307 03 64 Emilia Turynowicz, pokój nr 2, tel.: 87 520 23 83 Radosław Zackiewicz, pokój nr 2, tel.: 87 520 23 83 Joanna Sagun-Lewocz, pokój nr 5, tel.: 87 520 16 03 Olga Jaworowska, pokój nr 5, tel.: 87 520 16 03 |
Zadania Wydziału |
Sylwia Domel | - Nadzór i współpraca z zarządcą gminnego zasobu nieruchomości.
- Uzgadnianie z zarządcą planów
i harmonogramów remontów zasobów komunalnych. - Weryfikacja kosztów związanych z planowanymi remontami i modernizacją zasobów komunalnych.
- Udział w przeglądach budynków i określanie potrzeb remontowych.
- Sprawowanie kontroli nad procesem inwestycyjnym prowadzonym przez zarządcę mienia (kosztorysy, przetargi, odbiory robót, rozliczenia).
- Kontrola przygotowania przez zarządcę lokali do najmu.
- Kontrola kosztów utrzymania zasobów gminy we wspólnotach mieszkaniowych.
- Prowadzenie ewidencji lokalowych zasobów komunalnych.
- Zawieranie umów na pomieszczenia gospodarcze i garaże.
- Przygotowywanie dokumentacji do sprzedaży nieruchomości.
|
Katarzyna Kuprewicz | - Prowadzenie spraw w związanych z gospodarką lokalowym zasobem gminy, w tym:
- przydziały mieszkań komunalnych i socjalnych, - zamiany mieszkań między najemcami, - przekwaterowanie do mieszkań zamiennych, - zawieranie i wypowiadanie umów najmu na mieszkalne lokale komunalne i socjalne, - eksmisja z lokali mieszkalnych, -wynajem lokali użytkowych. - Kontrola w zakresie bieżącego utrzymania, konserwacji i remontów zasobów lokalowych gminy.
- Kontrola w zakresie prawidłowości obciążeń i rozliczeń najemców za najem i dostarczane media.
- Ustalanie zasad najmu lokali komunalnych i socjalnych oraz wysokości czynszu.
- Prowadzenie spraw związanych z naliczaniem i wypłatą kaucji mieszkaniowych.
- Kontrola wpływów z tytułu najmu lokali komunalnych.
- Uzgadnianie planów i harmonogramów remontów budynków i lokali komunalnych.
- Kontrola rozliczeń kosztów utrzymania lokalowych zasobów gminy oraz kosztów utrzymania nieruchomości komunalnych.
- Najem lokali użytkowych – procedury przetargowe.
- Bezpośrednia współpraca z Towarzystwem Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w Olecku, w zakresie zaspakajania potrzeb mieszkaniowych mieszkańców Gminy Olecko.
- Prowadzenie spraw związanych z opłatą odszkodowań z tytułu niedostarczenia lokali socjalnych osobom uprawnionym do ich otrzymania na mocy wyroków sądu.
|
Angelika Kamińska | - Utrzymanie urządzeń komunalnych znajdujących się w pasach drogowych oraz pozostałych ciągach komunikacyjnych, w tym pieszych i rowerowych, placach oraz innych obiektach gminnych, a w szczególności oświetlenia drogowego i kanalizacji deszczowej.
- Zarządzanie siecią kanalizacji deszczowej.
- Zarządzanie energią w Gminie Olecko.
- Wdrażanie i monitoring dokumentów strategicznych z zakresu zadań wydziału, a w szczególności Programu Gospodarki Niskoemisyjnej.
|
Przemysław Drozd | - Program ochrony środowiska, jego aktualizacje i monitorowanie.
- Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
- Wydawanie decyzji na wycinkę drzew i krzewów.
- Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie.
- Realizacja zadań z zakresu gospodarki ściekowej i ochronie wód (KPOŚK).
- Działania edukacyjne z zakresu ochrony środowiska.
- Prowadzenie bazy azbestowej, ekoportal, ooś, bip.
|
Olga Jaworowska | - Prowadzenie spraw z zakresu związanego z odbiorem odpadów komunalnych.
- Tworzenie ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków i zbiorników bezodpływowych.
- Wydawanie decyzji na wywóz nieczystości płynnych.
- Wpis do rejestru działalności regulowanej przedsiębiorców świadczących usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
|
Joanna Sagun-Lewocz | - Prowadzenie spraw związanych z odbiorem odpadów komunalnych w tym:
- kontrola przewoźnika odbierającego odpady, - kontrola przygotowania odpadów do odbioru, - weryfikacja ilości i rodzaju odpadów odbieranych z nieruchomości, - prowadzenie ewidencji odbioru odpadów. - Prowadzenie rozliczeń związanych z odbiorem odpadów komunalnych.
- Aktualizowanie rejestru nieruchomości, na których powstają odpady komunalne.
- Przyjmowanie i weryfikacja deklaracji o opłacie za odbiór odpadów komunalnych.
- Wprowadzanie zmian, korekt, uzupełnień w systemie opłat za odpady.
- Kontrola obowiązku złożenia deklaracji o opłacie za odpady.
- Prowadzenie postępowań wymierzających wysokość opłaty za odbiór odpadów.
- Dokonywanie wymiaru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
|
Emilia Turynowicz | - Prowadzenie spraw z zakresu ewidencji dróg,
w szczególności: - zajęcia oraz umieszczania urządzeń obcych w pasach drogowych dróg gminnych, gminnych dróg, wewnętrznych, ciągach komunikacyjnych pieszych i rowerowych, - wydawania warunków i zezwoleń na lokalizację zjazdów z dróg gminnych, - uzgadniania lokalizacji przystanków komunikacyjnych - likwidacji i tworzenia dróg gminnych, gminnych dróg wewnętrznych, ciągów komunikacyjnych pieszych i rowerowych oraz obiektów mostowych, przepustów i placów, - nadawania lub pozbawiania kategorii drogom gminnym oraz opiniowania wniosków dotyczących zmiany kategorii dróg powiatowych, - nazewnictwa drogowych obiektów inżynieryjnych. |
Radosław Zackiewicz | - Prowadzenie spraw z zakresu trzymania i remontów dróg gminnych, gminnych dróg wewnętrznych, ciągów komunikacyjnych pieszych i rowerowych oraz obiektów mostowych, przepustów i placów, w tym:
- opracowywanie wniosków do planów remontów, budowy i modernizacji, - wykonywanie okresowych kontroli stanu technicznego i eksploatacyjnego, - ustalanie zakresu i kontrola realizacji zadań zleconych podmiotom zewnętrznym związanych z bieżącym utrzymaniem, remontami i przeglądami, - bezpośredni nadzór nad remontami i bieżącym utrzymaniem, - przygotowywanie dokumentacji technicznych i przetargowych, - rozliczanie nakładów poniesionych na remonty i bieżące utrzymanie, - wprowadzania stałej i czasowej organizacji ruchu, - właściwego oznakowania poziomego i pionowego dróg gminnych. - Współdziałanie z innymi zarządcami dróg na terenie Gminy Olecko, m. in. w zakresie:
- oznakowania i organizacji ruchu, - remontów, utrzymania bieżącego oraz zimowego utrzymania przejezdności dróg, - współfinansowania zadań realizowanych przy zaangażowaniu środków gminnych, - przygotowywanie postępowań przetargowych z zakresu zadań. |
Arleta Czemerda | - Utrzymanie czystości na terenach gminnych
- Nadzór nad wyłapywaniem bezdomnych zwierząt.
- Utrzymanie małej architektury.
- Utrzymanie szaletów.
- Prowadzenie spraw związanych z gospodarką komunalną w zakresie utrzymania zieleni miejskiej.
- Prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniami (piece, przydomowe oczyszczalnie ścieków, azbest).
- Prowadzenie spraw związanych z dekoracją miasta.
- Prowadzenie rejestru psów ras agresywnych.
- Prowadzenie spraw z zakresu cmentarzy i grobownictwa.
|
Monika Gajewska | - Wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką oraz zezwoleń na przewozy regularne i przewozy regularne specjalne na terenie gminy.
- Transport publiczny.
|