Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Wydział Dochodów i Egzekucji

Nazwa

Wydział Dochodów i Egzekucji

Adres

Plac Wolności 2

Kierownik Wydziału

Monika Dudycz-Stefanowska, pok. 7, tel.: 87 520 09 65

Z-ca Kierownika Wydziału

 

Pracownicy Wydziału

Bożena Kondracka, pok. 9, tel.: 87 520 20 46

Natalia Dubiłowicz, pok. 9, tel.: 87 520 20 46

Urszula Miller, pok. 5, tel.: 87 520 09 66

Katarzyna Gajewska, pok. 5, tel.: 87 520 09 66

Elżbieta Borucka, pok. 6, tel.: 87 520 09 67

Iwona Sinkiewicz, pok. 6, tel.: 87 520 09 67

Angelika Kulikowska, pok. 8, tel.: 87 520 17 49

Marta Warykowska, pok. 8, tel.: 87 520 17 49

Zadania Wydziału

Monika Dudycz-Stefanowska

  • prowadzenie spraw związanych z udzielaniem ulg w spłacie podatków i opłat lokalnych oraz niepodatkowych należności budżetowych będących przedmiotem poboru przez wydział,
  • prowadzenie spraw związanych z udzielaniem ulg w spłacie zobowiązań stanowiących dochody gminy realizowanych przez urzędy skarbowe,
  • prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy w spłacie zadłużenia z tytułu korzystania z lokali mieszkalnych, stanowiących własność gminy, w formie świadczeń rzeczowych,
  • przygotowywanie projektów uchwał o wysokości stawek podatkowych, udzielaniu zwolnień podatkowych, udzielaniu ulg w zapłacie niepodatkowych należności budżetowych,
  • planowanie budżetu tradycyjnego i zadaniowego w zakresie szacowania dochodów pochodzących z podatków i opłat lokalnych oraz szacowania wydatków związanych z poborem podatków i opłat lokalnych oraz niepodatkowych należności budżetowych.

Bożena Kondracka

  • dokonywanie wymiaru podatków stanowiących dochody gminy od osób fizycznych w zakresie podatku od nieruchomości położonych na terenie miasta,
  • prowadzenie kart podatników z tytułu nabywania czy zbywania nieruchomości,
  • prowadzenie spraw w zakresie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.

Natalia Dubiłowicz

  • dokonywanie wymiaru podatków stanowiących dochody gminy od osób fizycznych w zakresie podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości położonych na terenach wiejskich,
  • prowadzenie kart podatników z tytułu nabywania czy zbywania nieruchomości, powiększania
    i zmniejszania powierzchni gospodarstw rolnych,
  • prowadzenie spraw w zakresie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie olejunapędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
  • wydawanie zaświadczeń o wielkości gospodarstwa rolnego,
  • udzielanie KRUS informacji niezbędnych do ustalenia okoliczności mających znaczenie w sprawach z zakresu ubezpieczenia oraz wydawanie zaświadczeń na podstawie dokumentów archiwalnych dotyczących ubezpieczenia rolników za lata 1977-1992.

Urszula Miller

  • pobieranie należności budżetowych stanowiących dochody gminy w zakresie: 
  1. opłaty eksploatacyjnej, 
  2. kaucji mieszkaniowej,
  3. należności za ustawienie reklam,
  4. należności za zajęcie pasa drogowego,
  5. należności za umieszczenie urządzeń obcych w pasie drogowym,
  6. opłat za usunięcie drzew (kary za wycinkę nielegalną),
  7. należności z tytułu licencji i zezwoleń na przewóz osób,
  8. należności z tytułu zwrotu kosztów związanych z restytucją mienia komunalnego,
  9. opłaty za korzystanie z cmentarza na podstawie wykazu przedłożonego przez administratora cmentarza,
  10. czynszu i innych opłat wynikających z realizacji umowy o zarządzanie gminnym zasobem nieruchomości na podstawie wykazu przedłożonego przez zarządcę zasobów komunalnych;
  • kontrolowanie terminowości wpłacanych należności,
  • prowadzenie egzekucji administracyjnej i sądowej, we współpracy z kancelarią prawną, w zakresie wyżej wymienionych należności oraz
  • dokonywanie wpisu oraz wykreślenia hipoteki przymusowej oraz do Krajowego Rejestru Dłużników celem zabezpieczenia niepodatkowych należności budżetowych,
  • wydawanie zaświadczeń w sprawach należących do zakresu czynności,
  • wystawianie faktur VAT i prowadzenie odpowiednich rejestrów wymaganych przepisami prawa.

Iwona Sinkiewicz

  • pobieranie należności budżetowych stanowiących dochody gminy w zakresie podatku od nieruchomości od osób fizycznych (dotyczy nieruchomości położonych na terenie miasta) i od osób prawnych,
  • kontrolowanie terminowości wpłacanych należności,
  • prowadzenie egzekucji administracyjnej i sądowej, we współpracy z kancelarią prawną w zakresie wyżej wymienionych należności,
  • dokonywanie wpisu i wykreślenia hipoteki przymusowej oraz zastawu skarbowego celem zabezpieczenia zaległości podatkowych,
  • wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach oraz pozostałych zaświadczeń uregulowanych w Ordynacji podatkowej.

Katarzyna Gajewska

  • pobieranie należności budżetowych stanowiących dochody gminy w zakresie:
  1. opłaty z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu,
  2. opłaty adiacenckiej,
  3. opłaty planistycznej,
  4. czynszu dzierżawnego,
  5. należności związanych ze sprzedażą mienia w drodze przetargu i w drodze bezprzetargowej,
  6. należności z tytułu służebności gruntowych,
  7. opłaty za zezwolenie na sprzedaż alkoholu;
  • kontrolowanie terminowości wpłacanych należności,
  • prowadzenie egzekucji administracyjnej i sądowej, we współpracy z kancelarią prawną, w zakresie wyżej wymienionych należności,
  • dokonywanie wpisu oraz wykreślenia hipoteki przymusowej oraz do Krajowego Rejestru Dłużników celem zabezpieczenia niepodatkowych należności budżetowych,
  • wydawanie zaświadczeń w sprawach należących do zakresu czynności,
  • wystawianie faktur VAT i prowadzenie odpowiednich rejestrów wymaganych przepisami prawa.

Angelika Kulikowska

  • pobieranie należności budżetowychstanowiących dochody gminy w zakresie:
    • opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
    • podatku od środków transportowych;
  • kontrolowanie terminowości wpłacanych należności,
  • prowadzenie egzekucji administracyjnej i sądowej, we współpracy z kancelarią prawną, w zakresie wyżej wymienionych należności oraz zobowiązań powstałych z tytułu kar za nieterminowe przekazanie sprawozdań przez podmioty odbierające odpady, należności związanych z nienależnie pobraną pomocą materialną dla uczniów, należności wynikających z egzekucji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki, należności związanych z nienależnie pobranym przez pracodawcę dofinansowaniem za kształcenie młodocianych pracowników, należności związanych z nienależnie pobraną dotacją przez niepubliczne placówki oświatowe, żłobki oraz organizacje pozarządowe,
  • dokonywanie wpisu i wykreślenia hipoteki przymusowej oraz zastawu skarbowego celem zabezpieczenia zaległości podatkowych,
  • wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach oraz pozostałych zaświadczeń uregulowanych w Ordynacji podatkowej.

Marta Warykowska

  • dokonywanie wymiaru podatków stanowiących dochody gminy w zakresie podatku od środków transportowych, podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób prawnych,
  • prowadzenie kart podatników z tytułu zmian ewidencyjnych posiadaczy środków transportowych oraz nabywania czy zbywania nieruchomości,
  • prowadzenie spraw wynikających z ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej w zakresie zadań wydziału,
  • prowadzenie spraw w zakresie zwrotu utraconych dochodów z tytułu zwolnienia z podatku od nieruchomości, będących własnością Skarbu Państwa, gruntów pod wodami powierzchniowymi jezior oraz zajętych pod sztuczne zbiorniki wodne, z wyjątkiem gruntów przekazanych w posiadanie innym podmiotom niż wymienione w art. 217 ustawy Prawo wodne,
  • prowadzenie postępowań o przeniesienie odpowiedzialności za zobowiązania podatkowe na osoby trzecie.

Elżbieta Borucka

  • pobieranie należności budżetowych stanowiących dochody gminy w zakresie podatku rolnego, leśnego od osób fizycznych i osób prawnych oraz podatku od nieruchomości od osób fizycznych (dotyczy nieruchomości położonych na terenach wiejskich),
  • kontrolowanie terminowości wpłacanych należności,
  • prowadzenie egzekucji administracyjnej i sądowej, we współpracy z kancelarią prawną w zakresie wyżej wymienionych należności,
  • dokonywanie wpisu i wykreślenia hipoteki przymusowej oraz zastawu skarbowego celem zabezpieczenia zaległości podatkowych,
  • wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach oraz pozostałych zaświadczeń uregulowanych w Ordynacji podatkowej,
  • prowadzenie rozliczenia rachunkowo-kasowego inkasentów podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości,
  • prowadzenie spraw z zakresu naliczania odpisu w wysokości 2% od uzyskanych wpływów z tytułu podatku rolnego, terminowe odprowadzanie na rachunek bankowy właściwej izby rolniczej, sporządzanie okresowych informacji o stanie i terminach realizacji dochodów izb,
  • prowadzenie spraw związanych z nabyciem przez gminę prawa do środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach w związku z rozwiązaniem albo wygaśnięciem umowy rachunku bankowego z przyczyn, o których mowa w art. 59a ust. 1-3 ustawy Prawo bankowe.