Nazwa | Wydział Dochodów i Egzekucji |
Adres | Plac Wolności 2 |
Kierownik Wydziału | Monika Dudycz-Stefanowska, pok. 7, tel.: 87 520 09 65 |
Z-ca Kierownika Wydziału | |
Pracownicy Wydziału | Bożena Kondracka, pok. 9, tel.: 87 520 20 46 Natalia Dubiłowicz, pok. 9, tel.: 87 520 20 46 Urszula Miller, pok. 5, tel.: 87 520 09 66 Katarzyna Gajewska, pok. 5, tel.: 87 520 09 66 Elżbieta Borucka, pok. 6, tel.: 87 520 09 67 Iwona Sinkiewicz, pok. 6, tel.: 87 520 09 67 Angelika Kulikowska, pok. 8, tel.: 87 520 17 49 Marta Warykowska, pok. 8, tel.: 87 520 17 49 |
Zadania Wydziału |
Monika Dudycz-Stefanowska | - prowadzenie spraw związanych z udzielaniem ulg w spłacie podatków i opłat lokalnych oraz niepodatkowych należności budżetowych będących przedmiotem poboru przez wydział,
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem ulg w spłacie zobowiązań stanowiących dochody gminy realizowanych przez urzędy skarbowe,
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy w spłacie zadłużenia z tytułu korzystania z lokali mieszkalnych, stanowiących własność gminy, w formie świadczeń rzeczowych,
- przygotowywanie projektów uchwał o wysokości stawek podatkowych, udzielaniu zwolnień podatkowych, udzielaniu ulg w zapłacie niepodatkowych należności budżetowych,
- planowanie budżetu tradycyjnego i zadaniowego w zakresie szacowania dochodów pochodzących z podatków i opłat lokalnych oraz szacowania wydatków związanych z poborem podatków i opłat lokalnych oraz niepodatkowych należności budżetowych.
|
Bożena Kondracka | - dokonywanie wymiaru podatków stanowiących dochody gminy od osób fizycznych w zakresie podatku od nieruchomości położonych na terenie miasta,
- prowadzenie kart podatników z tytułu nabywania czy zbywania nieruchomości,
- prowadzenie spraw w zakresie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
|
Natalia Dubiłowicz | - dokonywanie wymiaru podatków stanowiących dochody gminy od osób fizycznych w zakresie podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości położonych na terenach wiejskich,
- prowadzenie kart podatników z tytułu nabywania czy zbywania nieruchomości, powiększania
i zmniejszania powierzchni gospodarstw rolnych, - prowadzenie spraw w zakresie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie olejunapędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
- wydawanie zaświadczeń o wielkości gospodarstwa rolnego,
- udzielanie KRUS informacji niezbędnych do ustalenia okoliczności mających znaczenie w sprawach z zakresu ubezpieczenia oraz wydawanie zaświadczeń na podstawie dokumentów archiwalnych dotyczących ubezpieczenia rolników za lata 1977-1992.
|
Urszula Miller | - pobieranie należności budżetowych stanowiących dochody gminy w zakresie:
- opłaty eksploatacyjnej,
- kaucji mieszkaniowej,
- należności za ustawienie reklam,
- należności za zajęcie pasa drogowego,
- należności za umieszczenie urządzeń obcych w pasie drogowym,
- opłat za usunięcie drzew (kary za wycinkę nielegalną),
- należności z tytułu licencji i zezwoleń na przewóz osób,
- należności z tytułu zwrotu kosztów związanych z restytucją mienia komunalnego,
- opłaty za korzystanie z cmentarza na podstawie wykazu przedłożonego przez administratora cmentarza,
- czynszu i innych opłat wynikających z realizacji umowy o zarządzanie gminnym zasobem nieruchomości na podstawie wykazu przedłożonego przez zarządcę zasobów komunalnych;
- kontrolowanie terminowości wpłacanych należności,
- prowadzenie egzekucji administracyjnej i sądowej, we współpracy z kancelarią prawną, w zakresie wyżej wymienionych należności oraz
- dokonywanie wpisu oraz wykreślenia hipoteki przymusowej oraz do Krajowego Rejestru Dłużników celem zabezpieczenia niepodatkowych należności budżetowych,
- wydawanie zaświadczeń w sprawach należących do zakresu czynności,
- wystawianie faktur VAT i prowadzenie odpowiednich rejestrów wymaganych przepisami prawa.
|
Iwona Sinkiewicz | - pobieranie należności budżetowych stanowiących dochody gminy w zakresie podatku od nieruchomości od osób fizycznych (dotyczy nieruchomości położonych na terenie miasta) i od osób prawnych,
- kontrolowanie terminowości wpłacanych należności,
- prowadzenie egzekucji administracyjnej i sądowej, we współpracy z kancelarią prawną w zakresie wyżej wymienionych należności,
- dokonywanie wpisu i wykreślenia hipoteki przymusowej oraz zastawu skarbowego celem zabezpieczenia zaległości podatkowych,
- wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach oraz pozostałych zaświadczeń uregulowanych w Ordynacji podatkowej.
|
Katarzyna Gajewska | - pobieranie należności budżetowych stanowiących dochody gminy w zakresie:
- opłaty z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu,
- opłaty adiacenckiej,
- opłaty planistycznej,
- czynszu dzierżawnego,
- należności związanych ze sprzedażą mienia w drodze przetargu i w drodze bezprzetargowej,
- należności z tytułu służebności gruntowych,
- opłaty za zezwolenie na sprzedaż alkoholu;
- kontrolowanie terminowości wpłacanych należności,
- prowadzenie egzekucji administracyjnej i sądowej, we współpracy z kancelarią prawną, w zakresie wyżej wymienionych należności,
- dokonywanie wpisu oraz wykreślenia hipoteki przymusowej oraz do Krajowego Rejestru Dłużników celem zabezpieczenia niepodatkowych należności budżetowych,
- wydawanie zaświadczeń w sprawach należących do zakresu czynności,
- wystawianie faktur VAT i prowadzenie odpowiednich rejestrów wymaganych przepisami prawa.
|
Angelika Kulikowska | - pobieranie należności budżetowychstanowiących dochody gminy w zakresie:
- opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- podatku od środków transportowych;
- kontrolowanie terminowości wpłacanych należności,
- prowadzenie egzekucji administracyjnej i sądowej, we współpracy z kancelarią prawną, w zakresie wyżej wymienionych należności oraz zobowiązań powstałych z tytułu kar za nieterminowe przekazanie sprawozdań przez podmioty odbierające odpady, należności związanych z nienależnie pobraną pomocą materialną dla uczniów, należności wynikających z egzekucji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki, należności związanych z nienależnie pobranym przez pracodawcę dofinansowaniem za kształcenie młodocianych pracowników, należności związanych z nienależnie pobraną dotacją przez niepubliczne placówki oświatowe, żłobki oraz organizacje pozarządowe,
- dokonywanie wpisu i wykreślenia hipoteki przymusowej oraz zastawu skarbowego celem zabezpieczenia zaległości podatkowych,
- wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach oraz pozostałych zaświadczeń uregulowanych w Ordynacji podatkowej.
|
Marta Warykowska | - dokonywanie wymiaru podatków stanowiących dochody gminy w zakresie podatku od środków transportowych, podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób prawnych,
- prowadzenie kart podatników z tytułu zmian ewidencyjnych posiadaczy środków transportowych oraz nabywania czy zbywania nieruchomości,
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej w zakresie zadań wydziału,
- prowadzenie spraw w zakresie zwrotu utraconych dochodów z tytułu zwolnienia z podatku od nieruchomości, będących własnością Skarbu Państwa, gruntów pod wodami powierzchniowymi jezior oraz zajętych pod sztuczne zbiorniki wodne, z wyjątkiem gruntów przekazanych w posiadanie innym podmiotom niż wymienione w art. 217 ustawy Prawo wodne,
- prowadzenie postępowań o przeniesienie odpowiedzialności za zobowiązania podatkowe na osoby trzecie.
|
Elżbieta Borucka | - pobieranie należności budżetowych stanowiących dochody gminy w zakresie podatku rolnego, leśnego od osób fizycznych i osób prawnych oraz podatku od nieruchomości od osób fizycznych (dotyczy nieruchomości położonych na terenach wiejskich),
- kontrolowanie terminowości wpłacanych należności,
- prowadzenie egzekucji administracyjnej i sądowej, we współpracy z kancelarią prawną w zakresie wyżej wymienionych należności,
- dokonywanie wpisu i wykreślenia hipoteki przymusowej oraz zastawu skarbowego celem zabezpieczenia zaległości podatkowych,
- wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach oraz pozostałych zaświadczeń uregulowanych w Ordynacji podatkowej,
- prowadzenie rozliczenia rachunkowo-kasowego inkasentów podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości,
- prowadzenie spraw z zakresu naliczania odpisu w wysokości 2% od uzyskanych wpływów z tytułu podatku rolnego, terminowe odprowadzanie na rachunek bankowy właściwej izby rolniczej, sporządzanie okresowych informacji o stanie i terminach realizacji dochodów izb,
- prowadzenie spraw związanych z nabyciem przez gminę prawa do środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach w związku z rozwiązaniem albo wygaśnięciem umowy rachunku bankowego z przyczyn, o których mowa w art. 59a ust. 1-3 ustawy Prawo bankowe.
|