Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Podatki i opłaty lokalne - ulgi, umorzenia, odroczenia, rozłożenie na raty

Sprawę załatwia

Wydział Dochodów i Egzekucji, Plac Wolności 2, pokój nr 7, tel. 87 520 09 65.

Zakres sprawy: Umorzenia zaległości podatkowych, odroczenia, rozłożenia na raty

Dokumenty od wnioskodawcy

I. Sprawa umorzenia
1.Wniosek (podanie) o umorzenie zaległości podatkowych – podatnik może złożyć w sytuacji, kiedy nie dokonał obowiązku zapłaty podatku w wyznaczonym terminie.
2.Wniosek musi być uzasadniony i zawierać argumenty oraz dowody na ich poparcie wskazujące, że zapłata podatku była niemożliwa ze względu na ważny interes podatnika lub interes publiczny.

II. Sprawa odroczenia terminu płatności lub rozłożenia na raty

1.Wniosek (podanie) o odroczenie terminu płatności podatków lub rozłożenie spłaty podatków na raty – podatnik może złożyć w sytuacji, kiedy zapłata staje się niemożliwa w terminie ustawowym. Podanie składa się przed upływem terminu płatności (odroczenie lub rozłożenie na raty podatku), bądź po terminie płatności (odroczenie lub rozłożenie na raty zaległości podatkowej wraz z odsetkami).
2.Wniosek winien być uzasadniony i zawierać argumenty oraz dowody na ich poparcie wskazujące, że ze względu na ważny interes podatnika lub interes publiczny zapłata podatku jest niemożliwa w wyznaczonym terminie.

Opłaty
Nie podlega opłacie.

Osoby prawne, rolnicy oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą ubiegające się o umorzenie, odroczenie lub rozłożenie na raty podatku lub zaległości podatkowej oprócz dokumentacji określonej w punkcie I i II zobowiązane są do złożenia formularza informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis; zaświadczeń lub oświadczeń o uzyskanej pomocy de minimis ze środków publicznych w ciągu 3 lat poprzedzających dzień złożenia wniosku o udzielenie pomocy; sprawozdań finansowych za okres 3 ostatnich lat obrotowych. Nie złożenie dokumentów dotyczących pomocy publicznej, o których mowa wyżej powoduje, że pomoc określona w pkt. I i II nie może zostać udzielona.

Forma załatwienia sprawy

Wydanie decyzji administracyjnej.

Termin załatwienia sprawy
30 dni od dnia wszczęcia postępowania, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu 2 m-cy

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r.- Ordynacja podatkowa.
Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.